آدم بزرگا مشغول صبحتن: درمورد آلبوم The new abnormal از the Strokes
گروه The Strokes بازگشتهاند، و این بار به نظر میرسد کسی آنها را دوست ندارد. حداقل، این تصویری است که جولیان کازابلانکاس، خواننده اصلی گروه، در ششمین آلبوم آنها سعی در القای آن دارد.”همه دوستانم رفتند و دلشان برایم تنگ نمیشود،” او با لحنی شبیه به تابی یانگ برای جمعیت هیپسترهای مسن با موهای جهتدار ناله میکند. در جای دیگر، او خود را “پسری زشت” میخواند، تصمیمگیرندهای بد که “دوستان جدید میخواهد، اما آنها مرا نمیخواهند / آنها در حال خوشگذرونی هستند در حالی که من تلویزیون تماشا میکنم.”

بررسی آهنگهای The New Abnormal
این باعث میشود که The New Abnormal اولین آلبوم The Strokes در ۱۴ سال گذشته باشد که به طور کامل مورد تأیید خالقانش قرار گرفته است. و حداقل در ابتدا، این موضوع مشخص است. آهنگ آغازین The Adults Are Talking خیرهکننده است، شتاب چرخشی کُر آن با گیتارهایی به سبکهای مختلف، از لرزشهای زاویهدار تا زنگ تلفن و ریفهای شیرین و کنجکاو که به نظر میرسد با یکدیگر گفتگو میکنند، متعادل شده است. Brooklyn Bridge to Chorus با ریفهای کازو مانند و کلامی جذاب، به طرز خندهداری کمپ و در برخی قسمتها به طرز عجیبی زیباست، در حالی که Bad Decisions که بخشی از Dancing With Myself را در خود دارد، حس نوستالژی عمیقی را منتقل میکند. در طول این آلبوم، صدای کازابلانکاس به طرز خوشایندی انعطافپذیر است و بین فالتسوهای نرم، صدای خشن و فریاد لرزان جابجا میشود. ما بنظر با یک آلبوم کالت روبهراه هستیم. ازآن دست آلبومهایی که هر ماهی، یا سالی سری به آن خواهیم زد. و ما را به حالی میبرد که زمانی که آنها را برای بار اول گوش کردیم میبرد.
آهنگ “تابستان ابدی” (Eternal Summer) دارای یک حس آرام و شیک است و درخشش الکترو دهه ۸۰ را به همراه دارد؛ تصور کنید گری نومن روی یک تشک شنا نشسته و در حال نوشیدن کوکتل است در حالی که دور استخر “اسکارفیس” شنا میکند. دیگر آهنگهای برجسته شامل “پل بروکلین به کُر”(Brooklyn bridge to chorus) با سینتسایزرهای شفاف است که نگاهی نوستالژیک به دهههای گذشته دارد و به سوء مصرف الکل در جوانی اشاره میکند (اهم). همچنین آهنگ “بیخود”(Selfless) یک خیال عاشقانه مبهم است که با صدای فالش جولیان کاسابلانکاس ارتقا یافته است؛ اوجهای خیرهکننده و لطیفی که به طرز عجیبی نیاز به شجاعت زیادی داشتهاند.
“دیگر زمانها از دست رفته اند”، جولین کاسابلانکاس در آلبوم “نابهنجار جدید”(The new abnormal) میخواند و به تماشای ظهور یک عصر جدید میپردازد. این موضوعی است که خواننده گروه استروکس در آن تخصص شگفتانگیزی دارد: زیرا گروه او، پس از همه، قبلاً نیز در چنین وضعیتی بودهاند و آلبومی را در دنیایی که در حال تغییرات سریع و دراماتیک است، منتشر کردهاند. در سال ۲۰۰۱، این گروه نیویورکی آلبوم تحسینشده خود “آیا این است؟” را در حالی منتشر کرد که جهان از حملات ۱۱ سپتامبر به شدت تحت تأثیر قرار گرفته بود. آن رکورد نمایانگر یک فرار هیجانانگیز از وحشت و پارانویا بود که در حال ظهور بود. این آلبوم پر از آهنگهای پاپ با سرعت ۱۰۰ مایل در ساعت بود که با لباسهای گاراژ-راک کثیف پوشیده شده بودند و سرودهایی مانند “آخرین شب” به عناصر ثابت شبهای رقص آغشته به سامبوکا در سراسر جهان تبدیل شدند. آلبوم ششم مورد انتظار کاسابلانکاس و همکارانش همزمان با نوع جدیدی از فاجعه منتشر میشود – اما گروه را دوباره به جاذبه قدیمیشان بازمیگرداند.این آلبوم که توسط تهیهکننده افسانهای ریک روبین تولید شده، “نابهنجار جدید” متمرکز و سرگرمکننده، اولین آلبوم گروه در هفت سال گذشته است، پس از دورهای که اکثر افراد تصور میکردند آنها از هم جدا شدهاند. آخرین آلبوم کامل آنها، “ماشین فرود” (Comedown Machine)، پس از یک دهه کاهش بازده برای گروه منتشر شد و فریاد میزد که یک تعهد قراردادی بوده است (گروه هیچ مصاحبهای، عکاسی یا اجرای زندهای برای تبلیغ آن انجام نداد و جلد آن را با لوگوی رکورد لیبل خود RCA زینت بخشید تا این نکته را بیشتر تأکید کند). اما از لحظهای که آهنگ آغازین “بزرگترها صحبت میکنند” با پاپ شامپاین گیتار استراتوکاستر و بیس پرقدرت به زندگی میآید، واضح است که نیویورکیها بر عدم تصمیمگیری واضح و دعواهای داخلی درباره اینکه صدای استروکس امروز باید چگونه باشد، غلبه کردهاند. “ما سخت تلاش میکنیم تا توجه شما را جلب کنیم”، کاسابلانکاس میخواند و واقعاً اینگونه احساس میشود: آهنگ اوج میگیرد و خواننده به فالش بلندپروازانهای میپردازد در حالی که ملودیهای گیتار مسری دور او میچرخند.

عشق و باز هم ناامیدی; Ode to the Mets
در این آلبوم من Ode to the Mets را جوردیگری دوست داشتم. همیشه چیزی در مورد این آهنگ وجود دارد که مو به تنم سیخ میکند. یک غم عجیب و دست نیافتنی. منظورم این نیست که این آهنگ بهترین آهنگ در آلبوم “نابهنجار جدید” است. به عقیده من، این یکی از بهترین آهنگهایی است که آنها تا به حال ساختهاند. اما کمی طول کشید تا به آن عادت کنم، زیرا به سرعت عاشق آن نشدم، مانند دیگر آهنگهای آلبوم. اما وقتی که به من چسبید؟ واقعاً نمیتوانم این آهنگ را از ذهنم بیرون کنم. به طرز عجیبی مرا آزار میدهد، به گونهای که خیلی کم آهنگها اینگونه تأثیر میگذارند.واضح است که من تنها نیستم، زیرا بسیاری از طرفداران دیگر نیز این آهنگ را بسیار ستایش میکنند. فقط میخواستم ببینم دیگران چه نظری درباره آن دارند، چرا فکر میکنند این آهنگ اینقدر شگفتانگیز است و معنی متن آن را چه میدانند (من متوجه شدم که ترک درباره عشق بیقید و شرط برای کسی که قرار است ناامیدتان کند چه گفته است.
مطالب زیر را حتما بخوانید:
تمامی اطلاعات شما نزد ما با بسیار بالا محفوظ خواهد بود.
مزایای عضویت در سیگما:
- ● دسترسی به فایل های دانلودی
- ● اعتبار هدیه به ارزش 50 هزار تومان
- ● دسترسی آسان به آپدیت محصولات
- ● دریافت پشتیبانی برای محصولات
- ● بهره مندی از تخفیف های ویژه کاربران
نوشتههای تازه
آخرین دیدگاهها
- مدی در من جای مردگان بسیاری زیستهام – نازگل صبوری
- آدم بزرگا مشغول صبحتن: درمورد آلبوم The new abnormal از the Strokes - از هنر در آلبوم Luck and Strange از دیوید گیلمور + شنیدن تمام آلبوم
- نقد انیمیشن inside out (2) - از هنر در نقد سریال Bojack.Horseman
- درمورد تد هیوز; همسر سیلویا پلات - از هنر در کلماتی درمورد سیلوی پلات و دیوانگی
دسته بندی مطالب
- ادبیات (9)
- دستهبندی نشده (2)
- سینما (30)
- موسیقی (4)
- نقاشی (12)
قوانین ارسال دیدگاه در سایت